Hej igen,
 
Det var ett tag sen och nu sitter jag här framför datorn och kollar på det tomma arket jag snart ska fylla. 
 
Det har hänt grejer. Grejer som förändrar och förvirrar. Grejer som vänder allt upp och ned men på samma gång vänder åt rätt håll. Jag är vilsen men samtidigt på helt rätt stig.
 
Att varken veta ut eller in i en sånhär situation är troligtvis inte ovanligt, men i sådanahär stunder känner man sig som den ensamaste i världen. 
 
 
Men, en stor förändring är på gång, en kanske lite för stor förändring för lilla mig. 
 
För en gångs skull så måste jag växa upp, på riktigt. Ta ansvaret i egna händer och röra mig framåt, komma över och förbi. 
 
Detta kommer bli bra! Det känner jag, så kan jag äntligen släppa på saker som tyngt på mina axlar hur länge som helst. Men nu, nu börjar det bli bra. Det känns.'
 
 
Så nu spurtar jag med öppna armar mot en förvirrad, förändrad framtid som har allt att bjuda på,en framtid där jag kan slappna av och finnas. På riktigt.
 
 
 
/ Jenna. 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej