Idag är en sån dag, en sån dag där det är så varmt i solen så att allt som behövs för att hålla sig varm är en kofta,  en sån dag där man kan ha på sig solglasögon utan att se dum ut. 

En sån dag där man kan hålla i sin iskalla burkdricka och njuta av innehållet utan att frysa om händerna eller få ont o halsen av att det är för kallt.

Jag blev verkligen jätteglad av det fina vädret när jag låste dörren och vände mig om ut mot solljuset. Jag tog en längre promenad till tåget med David Bowie högt i hörlurarna, jag insöp atmosfären och blev glad åt att så mycket annat folk också var ute och njöt av vädret.

Två pensionärer, tre killar på moped, en småbarnsfamilj och tillochmed ett par ungdomar som var ute och gick.

Jag gick förbi min mammas jobb, stötte på min syster och insåg att det faktiskt snart är vår. På riktigt! 

Allt som saknas nu är min longboard och en stor bubbletea.

Förhoppningsvis håller den vackra våren i sig så att det kan bli sommar snart, åh som jag längtar'




Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej