Hej, 

Idag känner jag för att kika in, skriva av mig och få fundera i min ensamhet en stund. 
 
Julen är över, och den firades på ett mysigt sätt utan julklapar och utan pompa och ståt i Sälen med V och hans härliga familj. Tro det eller ej men det har varit otroligt skönt, faktiskt. 
 
Så nu sitter jag här, på ett golv nära en dörr där det drar in från kylan utanför, tankar går mot det snart nya året - 2016. Tänk att det redan är slut på vad som skulle bli; ett fantastiskt 2015.
 
2015 -
Så tvåtusenfemton, ett år som började på topp, jag vart nykär och som på moln. Sen kom sommaren, började bra och slutade ännu bättre. En kanonsommar med kanonvänner och en roastrip till danmark, förbi tyskland och sedan hem. Med hösten kom sedan gråskalan. Terror, skrämsel och hot spred sig i inte bara Syrien utan hela världen. Slutet på detta konstigt formulerade år har nog stulit julfriden från oss alla, jag tror inte många har haft någon specifik julstämning denna december.
 
Ett slut på året utan snö, utan julfrid och utan trivsel. Var det någon som kunde tro att detta någonsin skulle hända? - Det var inte jag alls med på i alla fall. Men man kan inte annat än att hoppas på att tiderna ljusnar med de kommande vårdagarna.
 
Jag hoppas i alla fall att alla fått en trevlig ledighet med familj och vänner, för det har jag haft turen att ha! 
Kram, 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej